Настава из Клиничке микробиологије почиње 16. октобра 2023. године. Сви студенти су уписани на курс Клиничке микробиологије на Ретикулуму. Распоред наставе, распоред студената по групама и остале релевантне информације можете преузети са курса.
ОБАВЕЗЕ СТУДЕНАТА ТОКОМ ТРАЈАЊА НАСТАВЕ
У школској 2023/2024. години настава из предмета Клиничка микробиологија одржаваће се путем онлајн предавања (лекција) и вежби. Свако предавање састоји се од одређеног броја тематских јединица у којима студенти активно учествују кроз лекције које су постављене у оквиру курса. Предвиђено је да студенти самостално пролазе кроз постављене лекције.
Неопходно је да студенти прођу кроз све лекције које су предвиђене у датој недељи како би стекли услов за присуство на вежбама.
Током вежби, које ће бити организоване у реалном времену путем платформе Ретикулум односно дугмета BigBlueButton под називом ”Амфитеатар: Клиничка микробиологија”. Студенти ће активно учествовати у решавању клиничких случајева постављених на курсу заједно са наставником. Наставници ће у оквиру својих група пратити активности студената на недељном нивоу. Предавања и вежбе који су према распореду предвиђене за одређену календарску недељу студенти морају да испрате у току наведене недеље. Неопходно је да студенти дођу око 5 минута пре почетка вежбе и логују се у амфитеатар.
Након истека времена предвиђеног за праћење предавања и вежби, наведена предавања и вежбе се закључавају и биће недоступни за даље праћење.
Обавезе у настави се сматрају завршеним уколико су студенти прошли кроз све лекције и приказе клиничких случајева. За студенте који не буду у предвиђеном року испратили лекције и приказе клиничких случајева, исте ће колоквирати након завршетка комплетне наставе у писаној форми у виду есеја и бранити их усмено код својих наставника.
КОНЦЕПТ ЛЕКЦИЈА
Лекције пружају увид у најчешће узрочнике инфекција одређених органских система као и основне микробиолошке протоколе за њихову лабораторијску дијагностику, праћење и лечење. У оквиру лекција на свакој страници поред текста којим је детаљно објашњена тематика наведена у наслову, налази се и једно питање са различитим бројем понуђених одговора од којих један или више одговора могу бити тачни у зависности од странице. Тачан одговор/одговори омогућавају прелазак на следећу страницу или страницу са образложењем зашто је наведени одговор тачан. Нетачан одговор вратиће студента на исту страницу или страницу са образложењем зашто су наведени одговори нетачани. Завршетак лекције је предуслов за прелазак на преглед клиничких случајева. Лекције се не оцењују и за завршетак ове активности се не захтева прелазна оцена.
КОНЦЕПТ ПРИКАЗА КЛИНИЧКИХ СЛУЧАЈЕВА
Прикази клиничких случајева као и претходно наведене лекције предвиђени су за сваку тематску јединицу. Сва питања везана за један приказ случаја налазе се на једној страници. У оквиру питања може бити понуђен различит број одговора од којих један или више њих могу бити тачни. Након означавања одговора за које студенти сматрају да су тачни, неопходно је да студенти одаберу опцију “Провери”. Уз сваки тачан и нетачан одговор након одабира напоменуте опције биће приказана објашњења зашто је одговор тачан, односно нетачан. Студент може прећи на следеће питање једино уколико је тачно одговорио на претходно. Из тог разлога остављена је могућност вишеструког покушаја давања тачног одговора. Укупан број поена које носи свако питање је 1. Сваки нетачан или некомплетан одговор носиће одређен број казнених поена у зависности од броја понуђених одговора. Уколико је број понуђених одговора 3, број казнених поена за сваки нетачан или некомплетан одговор је 0,33 (33%), за 4 понуђена одговора 0,25 (25%), за 5 понуђених одговора 0,20 (20%). Максималан број поена које систем прерачунава након проласка кроз сва питања свих приказа клиничких случајева у оквиру једне тематске јединице је 10. Како би се ова активност сматрала завршеном, студент мора да освоји 51% од укупног броја поена, односно прелазна оцена се сматра једнаком или већом од 5,1. Уколико студент није остварио предвиђен број поена, систем ће студента вратити на почетак решавања клиничких случајева. Иако конципиран у виду теста, прикази клиничких случајева се не оцењују и неће имати удела у формирању завршне оцене.